מדריך קונטנט מרקטינג – שיווק באמצעות תוכן

מה זה שיווק באמצעות תוכן, ואיך הוא עובד בשבילכם? מדריך קונטנט מרקטינג מבוסס על ידע מעשי שנצבר בעשרות פרויקטים ובהפקות של אלפי פריטי תוכן מכל הסוגים, במגוון רחב של שווקים ולקהלי מטרה שונים

תרשים מבנה פתרון - מדריך קונטנט מרקטינג

הכל על שיווק באמצעות תוכן בערוצים דיגיטלייםמדריך קונטנט מרקטינג

תרשים תפוקות שיווק באמצעות תוכן - מדריך קונטנט מרקטינגהמדריך לשיווק באמצעות תוכן (קונטנט מרקטינג – Content Marketing) מעניק תמונה רחבה של העידן השיווקי החדש, המבוסס על שירותי תוכן, ומספק תשובות מעשיות לדילמות ולאתגרים המרכזיים שניצבים בפני מנהלים וצוותי שיווק, מכירות ושירות.
אם כבר יש לכם פעילות תוכן, המדריך יוכל לסייע לכם לשדרג אותה. אם אתם לפני כניסה לעולם התוכן השיווקי, בעזרת המדריך תוכלו לעשות זאת על בסיס ידע עדכני.

ראשי פרקים

 📌 מה זה קונטנט מרקטינג?
 📌 תובנות על שיווק באמצעות תוכן
 📌 הגורמים המשפיעים על שיווק אונליין
 📌 תכנון פתרון קונטנט מרקטינג
 📌 משאבי ניהול תוכן דיגיטלי
 📌 מה זה תוכן שיווקי ואיך הוא עובד?
 📌 ניהול נכסים דיגיטליים

מדריך קונטנט מרקטינג מבוסס על ידע מעשי שנצבר בעשרות פרויקטים ובהפקות של אלפי פריטי תוכן מכל הסוגים במגוון רחב של שווקים ולקהלי מטרה שונים.

***

מה זה קונטנט מרקטינג?

התוכן שלך, בקצב שלך, בכלים שלך, למטרה שלך

המטרה העליונה של פעילות קונטנט מרקטינג (Content Marketing) היא להוביל לקוחות רלוונטיים במסלול החלטה בהתאמה אישית (New Sell \ Up Sell), תוך שימוש בפריטי תוכן שונים במגוון ערוצים, המספקים מענה אפקטיבי להתלבטויות, שיקולים אופייניים, תחרות ועוד – עד ליצירת הפעלה: קשר, הזמנה, רכישה, הצטרפות וכד’.

השיווק מסמן יעדים, הטכנולוגיה יוצרת הזדמנויות, התוכן עושה את העבודה.
.Think Marketing, Plan Usability, Act Content

קונטנט מרקטינג – שיווק באמצעות תוכן – צמח להיות מרכיב דומיננטי, אם לא עיקרי, בתמהיל ההשקעות של חברות, עסקים וארגונים.
פירמות ומותגים הפכו, הלכה למעשה, ליצרני ומפיצי תוכן – מו"לים (Publishers). בזירות B2B התוכן הוא המנוע העיקרי של הפעילות השיווקית וקשרי לקוחות, ובזירות B2C הנפח של פעילות התוכן הולך וגדל.

אינפוגרפיקה - שיווק דיגיטלי באמצעות תוכןפתרון קונטנט מרקטינג מחבר עבורך את כל ערוצי הפעילות השיווקית לתמיכה שוטפת ביעדים עסקיים – שיווק, שירות, מכירות – באמצעות הפצה שיטתית וממוקדת של תוכן רלוונטי בעל ערך.

במבט כולל הפעילות הדיגיטלית לשיווק מתחלקת לשלושה מישורים המשלימים זה את זה:

  • ערוצי תוכן בבעלות
  • שיתופי פעולה עם גורמי תוכן חיצוניים
  • פרסום מסוגים שונים.

המכנה המשותף לכל העסקים – קטנים כגדולים – הוא מישור ערוצי התוכן בבעלות – אתר אינטרנט/מובייל, מדיה חברתית, דיוור אלקטרוני וכד’.
המפרסם מייצר ומפיץ תוכן תוך שימוש בפלטפורמות טכנולוגיות שונות. התוכן שייך למפרסם ומנוהל באחריותו באופן ישיר (In-House) או באמצעות שלוחים (Outsourcing).

בלב פעילות התוכן הדיגיטלי ניצב אתר האינטרנט – עמוד התווך של פעילות קשרי הלקוחות, השיווק ומסחר אלקטרוני.

פעילות התוכן מתבצעת באופן שוטף ורציף, עפ”י תכולות מוסכמות ותוכנית עבודה. תוצרי התוכן השונים מבוססים על הבנה של צרכי השיווק של הלקוח והכרת שווקי הפעילות ומטופלים לקידום במנועי חיפוש ולהפצה ויראלית.

מה ההבדל בין תוכן לבין שיווק באמצעות תוכן?
סקירה מקיפה של המכון לשיווק באמצעות תוכן – Content Marketing Institute

***

10 תובנות על קונטנט מרקטינג

עשרה דברים שכדאי לדעת על שיווק באמצעות תוכן, לפני שמתחילים פרויקט אינטרנט

תרשים צריכת תוכן - מדריך קונטנט מרקטינג1. האנרגיה השיווקית עברה למרחב הדיגיטלי – תמהיל השיווק של חברות, עסקים ומותגים כולל יותר ויותר השקעות ב-Content Marketing – שיווק באמצעות תוכן בערוצים דיגיטליים. תוכן עשיר בזמן אמיתי למגוון קהלי מטרה. דיאלוג אפקטיבי 24/7 עם לקוחות פוטנציאליים ועם לקוחות פעילים.

2. הלקוחות שלך מחוברים כל הזמן – במחשב, בטלפון ובטאבלט. הם מחפשים מידע, ריגושים וערך. הם מוכנים להקדיש לך זמן – אם תצליח לעניין אותם. כדי להגיע אליהם ולעניין אותם עליך לספק להם תוכן. מילים, תמונות, וידאו. ידע, מידע, טיפים, הכוונה, תובנה, סיפור. רלוונטי, ממוקד, עדכני, מעניין ומעוצב.

3. עושים תוכן שמשיג חשיפה ומניע לפעולה – כך זה עובד בעידן הדיגיטלי: קליק שיוצר עניין, שמתפתח לשיחה, שהופכת לליד, שמוליד מכירה. לפעמים זה ספונטני ומהיר, לפעמים מורכב וארוך. כל עסק הוא סיפור אחר.

4. אין עסקים משעממים – לכל חברה ולכל מותג B2B או B2C יש סיפור. לכל סיפור יש קהל. כמו תמיד, גם בעידן הדיגיטלי האתגר הוא למשוך קהל רלוונטי אל נקודת המכירה (פיזית או וירטואלית) ולהוביל אחד אחד אל ההחלטה הנכונה.

5. התוכן הוא סוכן המכירות שלך – ככל שהתוכן אפקטיבי יותר כך הדרך קצרה יותר. טכנולוגיות מתקדמות וכלים חדשניים אפשרים ליצור חווית תוכן ולהפיץ את הסיפור בעוצמה ובשליטה ללא תקדים. הכל משתפר ומשתכלל בלי הפסקה, הכל אפשרי, הכל בקונטרול, הכל מדיד.

6. שיווק דינאמי, מדויק וחסכוני – פתרון שיווק באמצעות תוכן מיועד ליצור תנועה אפקטיבית רציפה ומתגברת אל נכסים דיגיטליים מניבים – אתרים, אפליקציות, דפי נחיתה, מיני-סייט וכד’ – בהם נבנית החלטה ומתבצעת פעולה.
תוכן רלוונטי מחולל הזדמנויות מגוונות. כל פריט תוכן – דף מידע, דף מבצע, מאמר, סרטון – הוא מנוף ליצירת חשיפה – אורגנית, ויראלית וממומנת. הכלים הדיגיטליים מאפשרים פילוח של קהלי מטרה, דיוק מסרים ומיקוד הפצה.

7. בסיס התוכן הוא אתר האינטרנט – נגיש במחשבים, סמארטפונים וטאבלטים. התוכן באתר מהווה יעד לתנועה של גולשים ומשתמשים ומשמש מקור לערוצי ההפצה במנועי חיפוש, רשתות חברתיות, מערכות תוכן ממומן, כלי פרסום תוכן ועוד.

8. כל עסק מו”ל, כל פירמה מדיה – פעילות התוכן מתבצעת באופן שוטף, בהשתתפות מספר גורמים מקצועיים – כותבים, עיצוב, טכנולוגיה, הפקה ואחרים – תוך שימוש במגוון כלים דיגיטליים הפועלים בתיאום מירבי, בשליטה מלאה ותחת בקרה מתמדת.
פתרון Content Marketing יוצר אינטגרציה בין מתודולוגיות שיווק לבין מתודלוגיות תוכן. החשיבה המערכתית הנהוגה בעולמות המדיה היא כלי חדשני ורב עוצמה בידי אנשי השיווק. האסטרטגיות השיווקיות בעידן הדיגיטלי הן אתגר חדש עבור אנשי התוכן.
יישום הפתרון משפיע תוך זמן קצר על תהליכי שיווק, מכירות ושירות ומביא לשיפור תוצאות עסקיות. אסטרטגיית שיווק באמצעות תוכן – Content Marketing – מחוללת מהפכה בכל הקשור לרכש לקוחות, שימור לקוחות וטיפוח לקוחות.

9. תוכן איכותי הוא נכס מניב – התוכן חי לנצח במנועי החיפוש, קופץ מעת לעת לפייסבוק ולרשתות אחרות וזמין תמיד לקידום רלוונטי.
לכל ארגון, חברה או עסק יש את האג’נדה שלו – איזה תוכן, כמה תוכן, מתי תוכן, איפה תוכן. המכנה המשותף הוא תהליך מתמשך של רעיונות, ייצור והפקה, הזנה והפצה, קידום, מעקב ומדידה, שיפור וחוזר חלילה.

10. טיפול מוקפד בתוכן חדש וקיים – אקטואליות, עדכניות, אופטימיזציה, עריכה, ויזואליזציה, קישורים – מעניק לכל פריט תוכן עוצמה שיווקית מקסימלית במרחב הדיגיטלי. יכולת להשיג חשיפה ליצור תהליך החלטה אפקטיבי ולחולל פעולה.

***

הגורמים המשפיעים על שיווק אונליין

מייצרים ומפיצים תוכן במגוון ערוצים למגוון קהלי יעד 24/7

אם בעבר הפקת תוכן היתה מהלך שיווקי ייחודי, השקעה יוצאת דופן, צעד שובר שגרה – בעידן של שיווק אונליין, קונטנט מרקטינג הוא הזרם המרכזי – המיינסטרים.

בעידן הדיגיטלי חשיבותו ומשקלו של התוכן בתמהיל השיווק עולה בהתמדה. בתחומים מסוימים הוא הנתיב העיקרי. האמצעים הקלאסיים כוללים כתבות שיווקיות (Advertorials), עלוני מידע, מגזינים וכמובן סרטוני וידאו ומולטימדיה.

בעבר פעילות שיווק באמצעות תוכן בוצעה במשורה, לקהלים נבחרים בלבד, בשל עלויות הפקה והפצה גבוהות.
בעידן הדיגיטלי שיווק אונליין באמצעות תוכן הוא שגרת יומיום עבור אנשי שיווק.

במרחב הדיגיטלי הפצה היא קומודיטי וצורות תוכן חדשות מאפשרות ייצור תוכן איכותי אפקטיבי בעלויות נמוכות (יחסית). הצרכנים/לקוחות מחוברים כמעט כל הזמן. המרחב הדיגיטלי הוא חלק מכל העולמות שלהם – בית, משפחה, עבודה, פנאי – והם מייצרים, צורכים ומשתפים תוכן דיגיטלי בלי הפסקה.

הגורמים המשפיעים על פעילות שיווק אונליין

  • תוכן עשיר (Rich Content) – טקסט, תמונה, וידאו, מולטימדיה, קול, דאטה
  • ניידות (Mobile) – עלייה בזמינות האינטרנט לצריכת תוכן דיגיטלי וליצירת תוכן
  • ריבוי ערוצים (Multi-Channel) – אתרים, רשתות חברתיות, אפליקציות, מנועי חיפוש
  • ריבוי פלטפורמות – מחשבים, טלפונים, טאבלטים ועוד
  • מערכות ניהול תוכן מתקדמות (CMS) – מסדי תוכן דינאמיים ופתרונות ענן
  • אינטגרציה עם מערכות מידע – פנים ארגוניות וחיצוניות
  • תוכן גולשים (UGC) – אינטראקציה מתמדת עם גולשים ומשתמשים
  • אפשרות למדוד ברמת דיוק גבוהה ובזמן אמת את יעילות השיווק והפרסום
  • כלים מתקדמים לניהול קמפיינים ממוקדים
  • התחדשנות מתמדת של מערכות וכלים

שיווק אונליין מבוסס על נוכחות רציפה במוקדי ההתרחשויות במרחב הדיגיטלי – אתרים, מדיה חברתית, אפליקציות ועוד. חוקי המשחק פשוטים: נוכחות יוצרת חשיפה שמחוללת תנועה. איך משיגים חשיפה? באמצעות תוכן רלוונטי, מעניין ומניע לפעולה. שיווק באמצעות תוכן בלי הפסקה.

***

תכנון פתרון קונטנט מרקטינג

איך בונים ומנהלים מערך אפקטיבי לשיווק באמצעות תוכן?

פתרון שיווק באמצעות תוכן דיגיטלי הוא אתגר של כולם – תאגידים וחברות, עסקים ומשרדים, מוסדות ובעלי מקצועות חופשיים. כל מי שרוצה לקדם את ענייניו המקצועיים, העסקיים והמסחריים בעידן הדיגיטלי נדרש לפעילות תוכן. מה כדאי לדעת לפני שמתחילים לתכנן את מערך התוכן השיווקי…

המושג המקצועי 'קונטנט מרקטינג' (Content Marketing) מתייחס לפעולות שיווקית/פרסומית הדורשת לא רק יצירת חשיפה אלא גם העמקה – מימוש נכונות של צרכן/לקוח להקדיש זמן ותשומת לב למסרים שיווקיים.
שיווק באמצעות תוכן דיגיטלי מתאפיין בריבוי ערוצים היוצרים חשיפה מתמדת.

תרשים תמהיל ערוצי תוכן - מדריך קונטנט מרקטינג

אופי הפעילות וכמובן התדירות וההיקף משתנים מחברה לחברה עפ”י צרכים ויכולות – אך הבסיס משותף לכולם. כי מערך תוכן שיווקי אפקטיבי דורש חשיבה ותכנון לטווח ארוך גם מתאגידי ענק וגם מעסקים קטנים.

11 יסודות לתכנון פתרון שיווק באמצעות תוכן

  1. מיפוי צורכי התוכן בטווח קצר וארוך – שיווק, שירות, מכירות, תדמית ומיתוג, קשרי לקוחות, קשרים עסקיים.
  2. ראייה כוללת של המרחב הדיגיטלי – אתרים, רשתות חברתיות, מנועי חיפוש, אפליקציות ועוד.
  3. ארכיטקטורת תוכן חכמה – גמישות מירבית לצורכי שיווק משתנים ונוחות מירבית לעורכי ומנהלי תוכן.
  4. אפיון פונקציונאלי ואפיון תוכן מפורטים לכל ערוץ פעילות.
  5. תשתית ניהול תוכן מתקדמת (CMS) לאתר האינטרנט – לב הפעילות הדיגיטלית הרב ערוצית.
  6. הקצאת משאבים – תוכן, עיצוב, וובמאסטר – ושדרת ניהול.
  7. הערכות תפעולית – פרוצדורות מובנות, נוהלים לעדכון, הפצה, מענה ופעילויות תוכן נוספות.
  8. יכולות אנליטיקה – כלים ומתודולוגיות למעקב וניתוח בזמן אמת.
  9. מחויבות ארגונית – עדכניות, רלוונטיות.
  10. תוכנית עבודה – יומית, שבועית, חודשית, רבעונית, שנתית, רב שנתית.
  11. יעדים מדדי הצלחה ריאליים.

שיווק באמצעות תוכן הוא מאמץ מתמשך של רעיונאות, ייצור, הפקה והפצה של תוכן מסוגים שונים – תוכן שיווקי, מסחרי ומערכתי. תמהיל הכלים והערוצים נקבע עפ”י מאפייני השוק, אסטרטגיית השיווק והמשאבים לניהול פתרון שיווק באמצעות תוכן מוקפדת ורציפה.

***

משאבי ניהול תוכן דיגיטלי

תכנון משאבים לפעילות שיווק באמצעות תוכן דיגיטלי

תרשים תהליך תוכן מחזורי - מדריך קונטנט מרקטינגארגונים, חברות ועסקים הפעילים באופן שוטף במרחב הדיגיטלי חווים גידול דרמטי במשימות ניהול תוכן – אתרים, רשתות חברתיות, בלוגים ניוזלטרים וכל השאר.

איך מתמודדים עם אתגרי ניהול תוכן דיגיטלי?

הטיפול בערוצי התוכן הדיגיטלי – אתרים, רשתות חברתיות, ניוזלטרים, בלוגים וכד’ – הופך להיות מורכב יותר ויותר. תופעה זאת נובעת מהחשיבות הגוברת של האינטרנטי והמרכזיות של תוכן דיגיטלי בתמהיל השיווק ובמערך המכירות והשירות, הן בפעילות מול לקוחות קיימים ופטנציאליים והן בפעילות פנים-ארגונית.

ניהול תוכן דיגיטלי בהיקף בסיסי כולל בדרך כלל אתר אינטרנט, דף פייסבוק, דף גוגל+, ערוץ יו-טיוב ולעתים גם ניוזלטר. ארגונים הפועלים בשווקים בינלאומיים עשויים להפעיל ערוץ טוויטר. ארגונים רבים, במיוחד בתחום B2B מפעילים גם בלוג. גם מערך תוכן בסיסי דורש משאבים ותשומת לב. הזירה דינאמית, התחרות אינטנסיבית ותוכן דיגיטלי הוא המנוע.

תהליכי ניהול תוכן דיגיטלי כוללים מספר שלבים מובנים

  • קונספט
  • רעיון
  • כתיבה
  • ויזואליזציה
  • הפקה
  • אופטימיזציה
  • עריכה ועימוד
  • הזנה
  • מעקב

קיים הבדל בהיערכות של ארגונים שונים לאתגרי שיווק אונליין ולמשימות ניהול תוכן. ארגונים וחברות גדולים מפעילים מחלקות ואף אגפי דיגיטל, חברות בינוניות וקטנות משלבות בין צוות אינטגרלי לבין ספקים חיצוניים, ואילו בעלי עסקים קטנים ובעלי מקצועות משתדלים לעשות הכל בעצמם, במינימום הוצאות.

שיווק אונליין – משאבי ניהול תוכן דיגיטלי

  • תוכן: יצרני תוכן, מפיקי תוכן, עורכי תוכן,
  • טכנולוגיה: פיתוח, וובמאסטר, אחסון ותחזוקה
  • עיצוב: סטודיו
  • קידום: SEO, PPC
  • תכנון: אפיון, מחקר ואנליטיקה
  • ניהול: מקצועי, מסחרי, שיווקי, לוגיסטי, משפטי
***

מה זה תוכן שיווקי ואיך הוא עובד?

תוכן שיווקי איכותי יוצר חשיפה, מחולל תנועה ומניע לפעולה

לא משנה באיזה ענף אתם פועלים, B2C או B2B, האינטרנט היא הדרך המועדפת על לקוחותיכם לאיסוף מידע לצורך קבלת החלטה עסקית או צרכנית. במחשב, בטלפון או בטאבלט. אתם רק צריכים לספק תוכן שיווקי אפקטיבי.

כל הדרך, מהקליק הראשון ועד לביצוע פעולת המטרה, מרוצפת בשילובים שונים של טקסט, תמונה, וידאו, אודיו, מולטימדיה, קישורים, דאטה וממשקי הפעלה ותקשורת.

תוכן שיווקי, מקצועי וחוויתי שמחולל חשיפה לקהלי מטרה רלוונטיים במנועי חיפוש ומדיה חברתית, יוצר ענין, תומך בהתלבטויות, מוביל להחלטה ומניע לפעולה – רכישה, קשר, הזמנה, הצטרפות, תגובה, דרישת שירות, בקשה להצעת מחיר, המלצה, שיתוף ועוד.

תוכן איכותי רלוונטי ומניע לפעולה הוא הדלק של מכונת השיווק הדיגיטלי. המטרות שלך, התוכן שלך.

מערך אינטרנט אפקטיבי הוא תמהיל של מגוון סוגי תוכן שיווקי, כאשר הדגשים ביניהם משתנים עפ”י מאפיינים שונים.
לדוגמא: פלטפורמות מסחר אלקטרוני ישימו דגש על תוכן מכירתי כגון מוצרים ומבצעים, חברות טלפוניה וסלולר ידגישו תוכן שירותי שמקטין עומס במוקדי השירות, עסקי תיירות ידגישו תוכן חוויתי ושירותי רפואה ידגישו תוכן מקצועי.

תרשים מצרף פעילויות תוכן - מדריך קונטנט מרקטינגתוכן שיווקי יש לכולם: מי אנחנו, מה אנחנו עושים, מה מייחד אותנו, איך מתקשרים אלינו וכד’.
מכנה משותף נוסף הוא התוכן המערכתי – חדשות, מאמרים, סקירות, ראיונות ותכנים אחרים שרלוונטיים לתחומי הפעילות של העסק ולתחומי הענין של קהלי המטרה.

כמה תוכן צריך?

היקף פעילות התוכן משתנה עפ”י מאפייני העסק, אסטרגיית השיווק, משאבי התוכן ותמהיל הערוצים. הפעילות כוללת תוכן חדש והצפה של תוכן קיים עפ”י מגוון שיקולים. מערך התוכן צריך להתעדכן באופן שוטף, ברציפות ובתדירות סבירה. אתר אינטרנט צריך להתעדכן לפחות אחת לשבוע וערוצי מדיה חברתית לפחות מספר פעמים על פני השבוע. ערוצי מאגר כגון יו-טיוב יכולים להתעדכן אחת לחודש.

אינטרנט אפקטיבי: הכוונות לתוכן אופטימלי

  • התאמה לקידום אורגני במנועי חיפוש – ביטויים גנריים, ייחודיים ו”זנב ארוך”.
  • התאמה להפצה ויראלית ברשתות חברתיות – פייסבוק, גוגל+, טוויטר, פינטרסט ואחרות
  • שילוב פורמטים לתצוגות תוכן עשירות – טקסט, תמונה, וידאו
  • עריכה ועימוד ידידותיים – קריאה, צפייה, דפדוף
  • גיוון נושאים וסגנונות – מעטפת תכנים רלוונטיים ברמות זיקה שונות לתחומי הפעילות של העסק
  • תדירות ורציפות – יצירת הרגלי גלישה ושימוש
  • כלי המדידה בזמן אמת והתגובה המיידית לפעילות במרחב הדיגיטלי מאפשרים לזהות במהירות מה אפקטיבי יותר ומה פחות ולשכלל את תהליכי השיווק להשגת מקסימום אינטרנט אפקטיבי.
***

ניהול נכסים דיגיטליים

מקסימום שליטה על ערוצי השיווק והתוכן

פתרון תוכן אפקטיבי באינטרנט כולל ניהול נכסים דיגיטליים: אתר אינטרנט דינאמי שסביבו פועלים ערוצי תוכן שונים כגון רשתות חברתיות, בלוג, דיוור אלקטרוני וערוצי תוכן נוספים שמייצרים תנועה לאתר.

ניהול נכסים דיגיטליים מבוסס על אינטגרציה של מערכות ותהליכים. הלב של תמהיל התוכן הוא אתר אינטרנט דינאמי שעשוי לכלול ערוצי תוכן עסקי, שיווקי, מקצועי, מסחרי ותכני תמיכה מגוונים.
ערוצי התוכן יכולים לפעול גם כאתרים חיצוניים כאשר דף הבית מאגד תחתיו אשכול אתרים הפועלים באופן מגובש ובזיקה הדדית (ניווט, מראה וכד’) תחת הכתובת הראשית.

סביב האתר (או אשכול האתרים) פועלים ערוצי תוכן נוספים – פייסבוק, יו-טיוב, ניוזלטר, בלוג ועוד – המייצרים חשיפה ממוקדת של התוכן, מחוללים תנועה רלוונטית לאתר האינטרנט ומאפשרים קיום שיחות ואינטראקציה עם צרכנים/לקוחות קיימים ופוטנציאליים. איכות (וכמות) התנועה מושפעת מאיכות התוכן.

תמהיל תוכן רב ערוצי הכולל אתר אינטרנט (זמין במחשב ובמכשירים ניידים), מספר ערוצי מדיה חברתית וערוצי הפצה אחרים מבטיח חשיפה מירבית לקהלי מטרה נבחרים. כי לא משנה באיזה ענף אתם פועלים, האינטרנט היא הדרך המועדפת על לקוחותיכם לאיסוף מידע לצורך קבלת החלטה. הם משתמשים במנועי חיפוש ורשתות חברתיות כדי להגיע במהירות לתוכן רלוונטי ואם התוכן שלכם יהיה שם בזמן הנכון יתחיל תהליך שעשוי להניב לכם תוצאות.

בחלק ניכר מן המקרים לא מדובר בתהליך הגיוני אלא בתהליך רגשי. לעתים קרובות מדובר בשילוב בין החלטה רציונאלית ואמוציונאלית. למשל, ברכישת רכב. אך אפילו בעסקה לוגית כגון רכישת מערכת תוכנה עסקית, אירוע B2B קלאסי המערב אנשי מקצוע – גם בעסקה כזאת יש משקל למרכיבים לא רציונאליים. המשמעות הפרקטית היא גיוון תוכן, מעטפת תכנים שתיתן מענה לכל מגוון הלקחות/צרכנים הרלוונטיים.

בניית תמהיל תוכן אפקטיבי באינטרנט ופתרון ניהול נכסים דיגיטליים היא תהליך ייחודי שמבוצע עבור כל תאגיד, חברה ועסק עפ”י מכלול של שיקולים.

דוגמא: כמה משפיעה הפגנת ידע מקצועי וחדשנות בענף שלכם? אם למוניטין מקצועי יש חשיבות גבוהה לצורך רכש לקוחות או שימור לקוחות, פתרון התוכן שלכם עשוי לכלול בלוג מקצועי. המידע המוגש בבלוג תומך בתהליכי התלבטות ומכירה, אך יותר מכך – עצם קיומו של בלוג מקצועי איכותי יוצר יתרון תדמיתי. כאשר מדובר בתהליכי מכירה מתמשכים ליתרון הזה יש משמעות גדולה.

את התוכן של הבלוג כדאי להפיץ ברשתות חברתיות מתאימות, על מנת להגדיל את החשיפה הרלוונטית וליצר תנועה לתכני ידע כגון דפי נחיתה.

ניהול נכסים דיגיטליים – דגשים

  • אתר אינטרנט גמיש המאפשר הוספה והצבה של תכנים עפ”י שיקולי שיווק משתנים, ושיפור מתמיד של התוכן וההפצה עפ”י דוחות אנליטיקה.
  • מערך הדוק של ערוצי מדיה חברתית המעניק פוטנציאל חשיפה מקסימלי.
  • תהליכים מובנים לניהול תוכן והפצת תוכן – תבניות, פרוצדורות, הטמעה ארגונית.
  • מדף קונספטים (Of-the-shelf concepts) המאפשר תגובה מהירה ואיכותית להתפתחויות ולהזדמנויות עפ”י קווים מנחים לכל אחד מן הערוצים בתמהיל התוכן.
  • שפה – נוסח, חזות, סגנון – להעברה מהירה של מסרים ויצירת קשר מתגבר לטווח ארוך עם גולשים ומשתמשים, בראייה כוללת ובהתאמה למאפיינים הייחודיים של כל ערוץ בתמהיל התוכן.
  • מעקב ומדידה.

תמהיל התוכן מהווה תשתית לפעילות שיווקית – פיתוח, הפצה, מעקב – ליצירת חשיפה, מעורבות, שיתוף, שיחה ובהמשך ליד או מכירה. האתגר המקצועי הוא ניהול נכסים דיגיטליים אפקטיבי שבכוחו להניע את הפעילות באופן שוטף ולאורך זמן.

ייעוץ דיגיטל

אנו מלווים ארגונים, חברות ועסקים בתכנון, יישום וניהול של פתרונות ופרויקטים דיגיטליים מתקדמים. שירותי הייעוץ נותנים מענה לשלושה אתגרים שניצבים כיום, ולטווח ארוך, בליבת הפעילות של כל ארגון – קטן כגדול: שיווק אונליין, תוכן רב-ערוצי וטרנספורמציה דיגיטלית.

שירותי תוכן

RMCM מספקת סל שירותי תוכן באינטרנט, המאפשר לכל לקוח לרכז את כל פעילות התוכן השיווקי תחת גג מקצועי אחד. אנו בונים לכל לקוח מערך שירותי תוכן המעניק מענה מיטבי לצרכים וליעדים תוך התאמה לכלים, ערוצים ומשאבים זמינים של הלקוח.

הכשרה דיגיטלית

אנו מספקים ללקוחותינו שירותי הכשרה דיגיטלית לצוותים מקצועיים ומנהלים, באמצעות סדנאות דיגיטל ממוקדות ומעשיות. מטרת הסדנאות להעצים יכולות של צוותי שיווק ותוכן, לקצר תהליכי הטמעה של פתרונות דיגיטל, ולספק למנהלים כלים לשליטה ובקרה על פרויקטים דיגיטליים.

סגירת תפריט